Download deze algemene voorwaarden als pdf
Algemene voorwaarden ZAKELIJKE AFNEMERS van ProcureRedesign B.V., hierna te noemen “ProcureRedesign”, gevestigd in Eindhoven, ingeschreven in de Kamer van Koophandel in Eindhoven onder nummer 58557679.
1. Algemeen
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen ProcureRedesign en de opdrachtgever of cliënt (Cliënt), tenzij van deze algemene voorwaarden door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
1.2 Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met ProcureRedesign, voor de uitvoering waarbij derden dienen te worden betrokken.
1.3 De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere algemene voorwaarden van cliënt wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
1.4 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. ProcureRedesign en de Cliënt zullen dan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen.
1.5 Afwijkingen van de overeenkomst en algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk en uitdrukkelijk met ProcureRedesign zijn overeengekomen.
2. Offertes en aanbiedingen
2.1 Alle offertes en aanbiedingen van ProcureRedesign zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.
2.2 ProcureRedesign kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Cliënt redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
2.3 ProcureRedesign zal Cliënt een tarief in rekening brengen, gebaseerd op uurloon of een vast bedrag voor de te verrichten diensten of te leveren zaken. Dit zal schriftelijk worden vastgelegd. Naast het overeengekomen tarief komen ook de kosten, die ProcureRedesign voor de uitvoering van de opdracht maakt, voor vergoeding in aanmerking.
2.4 De in een offerte of aanbieding vermelde prijzen zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, daaronder begrepen reis- en verblijf-, verzend- en administratiekosten, tenzij anders aangegeven.
2.5 Voor werk op zaterdag, zondag en officiële feestdagen is aan ProcureRedesign een toeslag op het overeengekomen tarief verschuldigd. De toeslagen worden door ProcureRedesign in rekening gebracht op basis van de regeling zoals die bij de Cliënt geldt, dan wel op basis van een tussen partijen overeengekomen tarief.
2.6 Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte of de aanbieding opgenomen aanbod dan is ProcureRedesign daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij ProcureRedesign anders aangeeft.
2.7 Een samengestelde prijsopgave verplicht ProcureRedesign niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders.
3. Contractduur; uitvoeringstermijnen, risico-overgang, uitvoering en wijziging overeenkomst; prijsverhoging
3.1 De overeenkomst tussen ProcureRedesign en de Cliënt wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
3.2 Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Cliënt ProcureRedesign derhalve schriftelijk in gebreke te stellen. ProcureRedesign dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.
3.3 ProcureRedesign zal zich inspannen de overeenkomst met Cliënt met de vereiste zorgvuldigheid, onafhankelijkheid en deskundigheid uit voeren, doch op haar rust geen resultaats-verbintenis, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk overeengekomen. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt uitsluitend ten behoeve van de Cliënt.
3.4 ProcureRedesign heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden, indien en voorzover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist. Het betrekken of inschakelen van derden zal ProcureRedesign voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is hierover voorafgaand overleg voeren met de Cliënt. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
3.5 Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven als gevolg van ziekte, ongeval of anderszins zal ProcureRedesign dit terstond aan Cliënt berichten. Voor zover de aard van de te verrichten werkzaamheden dit toelaat, zal ProcureRedesign binnen redelijke termijn voor vervanging zorgdragen.
3.6 Cliënt is zelf gehouden om de kosten van deze derden te vergoeden. Voor zover mogelijk zal ProcureRedesign ervoor zorgen dat de facturen van deze derden rechtstreeks aan Cliënt worden verzonden. ProcureRedesign is op geen enkele wijze aansprakelijk voor enige tekortkoming van deze derden.
3.7 Indien door ProcureRedesign of door ProcureRedesign ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Cliënt of een door de Cliënt aangewezen locatie, draagt de Cliënt kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.
3.8 De overeengekomen werkzaamheden worden naar eigen inzicht, hierover in onderling overleg met de Cliënt door ProcureRedesign verricht. ProcureRedesign heeft het recht om tijdstip en tijdsduur van de werkzaamheden naar eigen inzicht vast te stellen en in te delen, waarbij ProcureRedesign zich voor zover mogelijk zal richten naar de bij Cliënt getroffen regelingen.
3.9 De Cliënt draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan ProcureRedesign aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan ProcureRedesign worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan ProcureRedesign zijn verstrekt, heeft ProcureRedesign het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Cliënt in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Cliënt de gegevens aan ProcureRedesign ter beschikking heeft gesteld. ProcureRedesign is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat ProcureRedesign is uitgegaan van door de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
3.10 Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van de Cliënt, van de bevoegde instanties et cetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. ProcureRedesign zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De Cliënt aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeen-komst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.
3.11 Indien ProcureRedesign met de Cliënt een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is ProcureRedesign niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Cliënt in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren.
4. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
4.1 ProcureRedesign is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien de Cliënt de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, na het sluiten van de overeenkomst ProcureRedesign ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de Cliënt de verplichtingen niet zal nakomen, indien de Cliënt bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is of indien door de vertraging aan de zijde van de Cliënt niet langer van ProcureRedesign kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.
4.2 Voorts is ProcureRedesign bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien er zich anderszins omstandigheden voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van ProcureRedesign kan worden gevergd.
4.3 Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van ProcureRedesign op de Cliënt onmiddellijk opeisbaar. Indien ProcureRedesign de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.
4.4 Indien ProcureRedesign de overeenkomst op grond van de voorgaande gronden tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
4.5 Indien de ontbinding aan de Cliënt toerekenbaar is, heeft ProcureRedesign het recht schadevergoeding te vorderen voor de schade die indirect of direct daardoor is ontstaan.
4.6 Indien de Cliënt zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is ProcureRedesign gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Cliënt, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.
4.7 Indien de Cliënt de overeenkomst tussentijds wenst te beëindigen terwijl dit niet is overeengekomen of Cliënt verlangt dat ProcureRedesign haar dienstverlening opschort, vanwege factoren die geen verband houden met de aard van de prestatie van ProcureRedesign, is Cliënt aan ProcureRedesign een vergoeding verschuldigd welke onder meer kan bestaan uit een vergoeding voor de gederfde omzet van ProcureRedesign over de resterende looptijd van de overeenkomst. ProcureRedesign behoudt zich voorts het echt voor om in dit geval vergoeding van de werkelijke door haar geleden schade te vorderen. Opzegging dient schriftelijk te gebeuren, opzegtermijn (1) kalendermaand.
4.8 In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surseance van betaling of faillissement, van beslaglegging indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten laste van de Cliënt, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Cliënt niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het ProcureRedesign vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen danwel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van ProcureRedesign op de Cliënt zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.
4.9 Indien de Cliënt een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerderd met de eventuele aan-afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Cliënt in rekening worden gebracht.
5. Overmacht
5.1 ProcureRedesign is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de Cliënt indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt.
5.2 Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop ProcureRedesign geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor ProcureRedesign niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van ProcureRedesign of van derden daaronder begrepen. ProcureRedesign heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat het zijn verbintenis had moeten nakomen.
5.3 ProcureRedesign kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.
5.4 Voor zoveel ProcureRedesign ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is ProcureRedesign gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Cliënt is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
6. Betaling en incassokosten
6.1 Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door ProcureRedesign aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. ProcureRedesign is gerechtigd om periodiek te factureren. Ingeval door ProcureRedesign werkzaamheden worden verricht ten behoeve van meerdere partijen, zijn zij hoofdelijk verbonden voor de nakoming van de verplichtingen jegens ProcureRedesign.
6.2 Indien de Cliënt in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Cliënt van rechtswege in verzuim. De Cliënt is over het eindbedrag van de declaratie wettelijke rente verschuldigd. Indien ook na de aanmaning betaling uitblijft zijn tevens de buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd, ten belope van minimaal 15% van het eindbedrag van de declaratie, doch minimaal groot € 20,00.
6.3 Indien de Cliënt in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan houdt ProcureRedesign zich het recht voor haar werkzaamheden ten behoeve van de betrokken Cliënt op te schorten, indien diens declaratie niet binnen de betalingstermijn is voldaan en de betrokken Cliënt daarvan op de hoogte heeft gesteld. ProcureRedesign is niet aansprakelijk voor schade die ontstaat als gevolg van deze opschorting van de werkzaamheden.
7. Eigendomsvoorbehoud
7.1 Het door in het kader van de overeenkomst van ProcureRedesign geleverde blijft eigendom van ProcureRedesign totdat de Cliënt alle verplichtingen uit de met ProcureRedesign gesloten overeenkomst(en) deugdelijk is nagekomen.
7.2 Het door ProcureRedesign geleverde, dat ingevolge lid 1. onder het eigendomsvoorbehoud valt, mag niet worden doorverkocht en mag nimmer als betaalmiddel worden gebruikt. De Cliënt is niet bevoegd om het onder het eigendomsvoorbehoud vallende te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
7.3 De Cliënt dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van ProcureRedesign veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op het onder eigendomsvoorbehoud geleverde danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Cliënt verplicht om ProcureRedesign daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Voorts verplicht de Cliënt zich om het onder eigendomsvoorbehoud geleverde te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan ProcureRedesign ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is ProcureRedesign gerechtigd tot deze penningen.
7.4 Voor het geval ProcureRedesign zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Cliënt bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan ProcureRedesign en door ProcureRedesign aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van ProcureRedesign zich bevinden en deze terug te nemen.
8. Garantie en Conformiteit
8.1 ProcureRedesign staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften
9. Aansprakelijkheid
9.1 Indien ProcureRedesign aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.
9.2 ProcureRedesign is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat ProcureRedesign is uitgegaan van door of namens de Cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
9.3 Indien ProcureRedesign aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van ProcureRedesign beperkt tot maximaal eenmaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
9.4 De aansprakelijkheid van ProcureRedesign is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering op grond van de door ProcureRedesign afgesloten (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering(en), ter vermeerderen met het bedrag van het eigen risico dat krachtens de polisvoorwaarden voor rekening van ProcureRedesign komt.
9.5 ProcureRedesign is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden. De eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van ProcureRedesign aan de over-eenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan ProcureRedesign toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Cliënt aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voor-waarden. ProcureRedesign is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
9.6 De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van ProcureRedesign of zijn leidinggevende ondergeschikten.
9.7 ProcureRedesign is in geen geval aansprakelijk voor schade veroorzaakt door tekortkomingen van de door ProcureRedesign ingeschakelde derden.
9.8 ProcureRedesign sluit iedere aansprakelijkheid met betrekking tot de begeleiding van (Europese) aanbestedingstrajecten bij overheidsinstellingen volledig uit. ProcureRedesign kan derhalve nimmer aansprakelijk gesteld worden voor de kosten (zoals schadevergoedingen, gederfde winsten en rechtskosten) voortvloeiend uit eventuele aanbestedingstrajecten welke ProcureRedesign in opdracht van de Cliënt mede heeft begeleid.
9.9 Tijdens de uitvoering van de opdracht kunnen ProcureRedesign en Cliënt door middel van elektronische mail met elkaar communiceren. ProcureRedesign en Cliënt zijn jegens elkaar niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit het gebruik van elektronische mail, op voorwaarde dat beide partijen al hetgeen zullen doen dat redelijkerwijze van hen verwacht mag worden ter voorkoming van risico’s, zoals het verspreiden van virussen.
10. Vrijwaring
10.1 De Cliënt vrijwaart ProcureRedesign voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan ProcureRedesign toerekenbaar is.
10.2 Indien ProcureRedesign uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Cliënt gehouden ProcureRedesign zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Cliënt in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is ProcureRedesign, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van ProcureRedesign en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Cliënt. De toepasselijkheid van artikel 6:76 BW is uitgesloten.
11. Intellectuele eigendom
11.1 ProcureRedesign behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
11.2 ProcureRedesign heeft het recht de door de uitvoering van een overeenkomst aan zijn zijde toe-genomen kennis ook voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen strikt vertrouwelijke informatie van de Cliënt ter kennis van derden wordt gebracht.
11.3 Het is Cliënt verder verboden producten van ProcureRedesign, waaronder mede begrepen adviezen, rapporten, werkwijzen en (model)contracten, een en ander in de ruimste zin des woords, al dan niet met inschakeling van derden, te verveelvoudigen, te openbaren of te exploiteren, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ProcureRedesign.
12. Personeel
12.1 ProcureRedesign heeft het recht, na overleg met de Cliënt, de samenstelling van het projectteam te wijzigen, indien zij meent dat dit voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk of wenselijk is. De wijziging mag de deskundigheid van de te verrichten diensten niet verminderen, noch de continuïteit van de overeenkomst ongunstig beïnvloeden.
12.2 De Cliënt verplicht zich om gedurende de duur van de overeenkomst alsmede gedurende een termijn van zes (6) maanden na het beëindigen van de werkzaamheden geen directe of indirecte arbeids-of dienstverleningsrelatie te onderhouden met medewerkers van ProcureRedesign noch met de door ProcureRedesign in het kader van de onderhavige overeenkomst ingeschakelde derden dan na voor-afgaande schriftelijke toestemming van ProcureRedesign en na betaling van een nader overeen te komen vergoeding. Indien een medewerker van ProcureRedesign het initiatief neemt om op een openbare cliënt vacature te reageren, zal cliënt direct en eerst in overleg treden met ProcureRedesign alvorens met de medewerker in gesprek te gaan.
13. Privacy en geheimhouding
13.1 Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als de vertrouwelijkheid door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
13.2 De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn.
14. Training- en opleidingsactiviteit
14.1 De door ProcureRedesign georganiseerde training, workshop, ‘in company’-activiteit, assessment of enige andere bijeenkomst heeft als doel het overbrengen en/of vergroten en/of in kaart brengen van kennis en/of vaardigheden.
15. Annulering trainings-of opleidingsactiviteit
15.1 Annulering door ProcureRedesign:
– ProcureRedesign beslist over het al dan niet doorgaan van een activiteit uiterlijk vier weken voor de geplande datum. ProcureRedesign behoudt zich het recht voor deze beslissing op te schorten tot uiterlijk twee weken voor de geplande startdatum;
– Het staat ProcureRedesign vrij om een activiteit af te gelasten bij onvoldoende aanmeldingen. Ingeschreven ontvangen hierover per mail of telefonische bericht, waarna hun verplichtingen vervallen en wordt gezocht naar een alternatieve oplossing;
– Bij het niet doorgaan van de gehele activiteit als gevolg van overmacht restitueert ProcureRedesign het betaalde cursusgeld.
15.2 Annulering door deelnemer;
– Indien er sprake is van een overeenkomst inzake training-of opleidingsactiviteit met een vastgelegde startdatum geldt, na afloop van de eventuele bedenktijd, de volgende annuleringsregeling, mits de annulering of opzegging schriftelijk of per e-mail wordt verzorgd;
– Bij annulering meer dan twee maanden voor aanvangsdatum: 50% van het overeengekomen bedrag verschuldigd met een minimum van €50,-;
– Bij annulering tussen de één en twee maanden voor aanvangsdatum: 75% van het overeengekomen bedrag verschuldigd met een minimum van €50,-;
– Bij annulering binnen één maand voor aanvangsdatum: 100% van het overeengekomen bedrag verschuldigd met een minimum van €50,-.
– Indien een deelnemer verhinderd is deel te nemen aan de activiteit, is vervanging door een andere deelnemer mogelijk, mits de vervanger uiterlijk één week voor de eerste activiteit wordt aangemeld bij ProcureRedesign. Voor deze vervanger is de deelnemer geen extra kosten verschuldigd.
15.3 Indien er sprake is van een overeenkomst inzake training-of opleidingsactiviteit waarin meerdere trainingen of trainingsdata zijn opgenomen geldt als datum van aanvang van de activiteit de datum van de eerste training na het sluiten van de overeenkomst
16. Toepasselijk recht en geschillen
16.1 Op alle rechtsbetrekkingen waarbij ProcureRedesign partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
16.2 De rechter in de vestigingsplaats van ProcureRedesign is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft ProcureRedesign het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.
16.3 Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten
17. Vindplaats en wijziging voorwaarden
17.1 Deze voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Eindhoven onder nummer 58557679
17.2 Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met ProcureRedesign. De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan.