
Als Chief Procurement Officers (CPO’s), Ondernemer en Inkoopprofessional ben je uiteraard altijd alert op manieren om structureel meer business-waarde binnen te halen.
Samenwerkingsverbanden en contract-optimalisering vormen vandaag een significant onderdeel voor continuïteit, innovatie en het toevoegen van waarde.
Nou, in dat kader hebben we goed nieuws;)
We hebben namelijk een gratis handleiding; 6 Stappen naar Contract-Optimalisatie! geschreven.
→ Naar gratis opvragen handleiding over de contract-optimalisatie methode
Wat houdt de praktische handleiding in en wat kan het voor je betekenen?
Het gaat om de combinatie van het generen van business-waarde en sociale waarde, of meervoudige waarde-creatie. Samenwerkingsverbanden vormen vandaag een significant onderdeel voor continuïteit, innovatie en het toevoegen van waarde.
Dit tijdperk wordt ook gekenmerkt door ondernemerschap tussen en binnen ondernemingen (co-creating shared value) en van toenemende digitalisering (e-business) van werkprocessen.
Verder, inkoopprofessionals hebben veel uitdagingen met het managen van de leveranciers in communicatie, prestaties, het leveren van producten, systemen en services naar de eindklant op een tijdige en kost-effectieve manier.
Soms als resultaat van ontwerp- en productontwikkelingen bij ondernemingen vinden er diverse contractwijzigingen, (unilatoral of bilateral) plaats met leveranciers en een of meer toeleveranciers.
Met een toenemende noodzaak te anticiperen op contract-gerelateerde verschillen (conflicteerde belangen), voorwaarden en bepalingen (terms and conditions) en minimaliseren van risico’s bij het inkopen.
Om het bestaansrecht van organisaties zekere stellen zullen vernieuwende vormen van inkopen en samenwerken in deze periode een prominente plek innemen op de agenda van de inkoopprofessionals.
Een inkoopprofessional die zijn werkprocessen in het bedrijf zo heeft afgesteld dat hij klantgericht, snel, efficiënt en betrouwbaar kan werken heeft goud in handen.
Maar hoe optimaliseert u de werk en contractprocessen?
De in deze Whitepaper (Engelse taal) beschreven proces van het Six-Step Contract Changes Work Process geeft praktische adviezen voor Contract-optimalisatie.
Step 1: Initiate the Contract Change(s)
Step 2: Plan the Contract Change(s)
Step 3: Approve & Negotiate the Contract Changes(s)
Step 4: Award the Contract Change(s)
Step 5: Administer the Contract Change(s)
Step 6: Closeout the Contract Change(s)
Gratis handleiding (Whitepaper)
De complete whitepaper “Contract-Optimalisatie is gratis beschikbaar.
→ Naar gratis opvragen handleiding over de contract-optimalisatie methode
Wat is voor jouw de belangrijkste reden om je werkprocessen te optimaliseren?
- Anders (online) samenwerken in mijn organisatie
- Kostenbesparing
- Kwaliteiswaarborging producten/diensten
- Optimalisatie inkooporganisatie
- Opstellen specificatie/eisenpakket
- Leveranciersmanagement en risicomanagement
- Werken binnen tijd en budget met mijn leveranciers
- Betere aansluiting bij de business
Heb je al ervaring met contractoptimalisatie voor jouw inkooporganisatie?
- Contractoptimalisatie speelt op dit moment niet bij onze inkooporganisatie
- Wij zijn al een verbeterproject gestart
- Wij zijn de mogelijkheden en impact aan het onderzoeken
- Wij willen graag met ProcureRedesign mogelijkheden bespreken
Denk even na en beschrijf in het reactieveld hieronder één van jouw terugkerende problemen, uitdagingen of frustraties.
En mocht je in een creatieve bui zijn – deel dan ook wat volgens jou de belangrijkste stappen zijn in een systeem dat de oplossing biedt.
En als je de reacties van anderen leest en je ziet dat je iemand kunt helpen met het ontwikkelen van zijn of haar systeem… alsjeblieft – doe het!
We horen graag van je wat je ervan vindt 🙂
Succes,
Rolph Kropp
Illustraties met dank aan 123RF.com
En nu ben ik heel benieuwd naar jouw ideeën voor een product, dienst of project die JIJ tot een succes wilt maken dus deel ze alsjeblieft in het commentaarveld hieronder…